UZYSKAJ BEZPŁATNY DOSTĘP DO
Otrzymuj nasze artykuły, opinie, porady, aktualności branżowe, aktualności ze stron lokalnych, ebooki, informacje o najnowszych wydarzeniach i jeszcze więcej, bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.
Sprawdź sekcję Newsroom i zobacz co zawiera!
Prześlemy Ci tylko istotne informacje, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować i będziemy traktować Twoje dane osobowe zgodnie z naszą polityką prywatności i oświadczeniem RODO.
Nie możesz zasubskrybować? Wypróbuj tę stronę.
Po kilkukrotnym przesuwaniu terminu wejścia w życie obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych, Ministerstwo Cyfryzacji podało nową datę jego wprowadzenia. Obecnie obowiązujący termin wdrożenia e-Doręczeń został przesunięty z 1 października 2024 r. na 1 stycznia 2025 r.
E-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru, będący usługą zaufania uregulowaną w rozporządzeniu UE eIDAS oraz ustawie o doręczeniach elektronicznych. Usługa doręczeń elektronicznych została wprowadzona ustawą z 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych. Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy jak i osoby wykonujące zawody zaufania publicznego zostaną objęci obowiązkiem posiadania adresu do doręczeń elektronicznych, a także będą musieli prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.
Na podstawie komunikatu Ministra Cyfryzacji z dnia 12 lipca 2024 r., wobec wskazanych poniżej podmiotów, podjęto decyzję o zmianie daty wejścia w życie obowiązku korzystania z e-Doręczeń. Data została przesunięta z 1 października 2024 r. na 1 stycznia 2025 r.
Obowiązek korzystania z e-Doręczeń od 1 stycznia 2025 r. obejmie następujące kategorie podmiotów:
Przesunięcie terminu argumentowano koniecznością wprowadzenia nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych oraz innych ustaw, które mają usprawnić proces wdrażania e-Doręczeń.
Ministerstwo Cyfryzacji zachęca, aby już dziś złożyć wniosek o adres do doręczeń. Wniosek można złożyć wcześniej a sam adres aktywować 1 stycznia 2025 r., natomiast wcześniejsze złożenie wniosku gwarantuje uniknięcie ewentualnych błędów we wniosku czy pełnomocnictwie.