Od 1 stycznia 2014 roku zostało wprowadzonych wiele zmian do ustawy o VAT, dlatego też warto zastanowić się, czy nie dotyczą one naszego przedsiębiorstwa, zanim rozpoczniemy ewidencję transakcji w nowym roku. Rozważyć trzeba szczególnie wnikliwie transakcje z przełomu roku 2013 i 2014, ponieważ w tych przypadkach do zastosowania mamy przepisy przejściowe, które odbiegają nieco swą treścią od zasad ogólnych.
Nowe zasady powstania obowiązku podatkowego będą miały zastosowanie do czynności wykonanych od dnia 1 stycznia 2014. Czynności wykonane przed tą datą będą rozliczane na starych zasadach.
Czynność, dla której w związku z jej wykonywaniem, ustalane są następujące po sobie terminy płatności lub rozliczeń, zostanie uznana za wykonaną z upływem każdego okresu, do którego odnoszą się te płatności lub rozliczenia, do momentu zakończenia jej wykonania.
Jeśli czynność jest wykonywana w sposób ciągły przez okres dłuższy niż rok i w związku z jej wykonywaniem w danym roku nie upływają terminy płatności lub rozliczeń, uznaje się ją za wykonaną z upływem każdego roku podatkowego, do momentu zakończenia jej wykonywania.
Dodatkowe informacje?
Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółami dotyczącymi omawianego zagadnienia, uprzejmie prosimy o kontakt.
Kontakt: Agnieszka Wolańska Accounting Supervisor poland@accace.com +48 223 132 950