NSA orzekł w wyroku z dnia 4 września 2013 r., sygn. akt II FSK 2579-2580/11 iż certyfikat zachowuje swoją aktualność do czasu, gdy informacje są obowiązujące, o ile jego treść nie zawiera wprost wskazania dotyczącego okresu, za jaki zostało wydane. Nie jest konieczne każdorazowe występowanie o nowy dokument rezydencji na dzień dokonania czynności prawnych. Skoro ustawa o CIT nie określa jak długo certyfikat rezydencji wydany przez właściwy organ administracji podatkowej zachowuje swoją aktualność, to tym samym z przepisów tych nie można wywieść okresu jego ważności w sytuacji, gdy dokument taki sam tej ważności nie stwierdza. Możliwe są zatem sytuacje, gdy w przypadku zmiany rezydencji podatkowej – dokument taki w wyniku zmian utraci swoją aktualność już po kilku miesiącach albo gdy pozostanie aktualny przez wiele lat.
Autor
Agnieszka Wolańska, Accounting Supervisor Tel.: +48 223 132 950 Email: poland@accace.com