• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: poland@accace.com

Tel.: +48 22 313 29 50

Skontaktuj się z nami
Subskrybuj newsletter
  • Lokalizacje
  • Strony lokalne
    • Ogólna (Angielski)
    • Ogólna (Niemiecki)
    • Czechy
    • Niemcy
    • Węgry
    • Polska
    • Republika Południowej Afryki
    • Rosja
    • Rumunia
    • Słowacja
    • Ukraina
    • USA

Accace Polska

Świadczymy usługi księgowe, kadrowo-płacowe z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Doradztwo podatkowe, prawne

  • O Nas
    • Kim jesteśmy
    • Accace Circle
    • Poznaj nasz zespół
    • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CRS)
  • Usługi
    • OUTSOURCING
    • Usługi księgowe i sprawozdawcze dla firm
    • Portal Księgowość Online
    • Usługi kadrowo-płacowe
    • Portal Kadry i Płace Online
    • Portal Ewidencja Czasu Pracy Online
    • DORADZTWO
    • Doradztwo transakcyjne
    • Doradztwo podatkowe
    • Doradztwo prawne
    • Doradztwo prawne RODO
    • Usługi korporacyjne i biurowe
    • Portal Doradztwo Online
  • COVID-19
  • Newsroom
  • Kariera
    • Oferty pracy
    • Kim jesteśmy?
    • Nasze wartości
    • Historie awansów
    • Jak dbamy?
    • Nasze działania
    • Wolontariat
  • Wydarzenia
  • Lokalizacje

Tarcza antykryzysowa Covid-19 – rządowy pakiet ochronny dla przedsiębiorców | News Flash

6 Kwi 2020

31 marca 2020 r. parlament zakończył proces legislacyjny pakietu ustaw określanego jako „Tarcza antykryzysowa”. Ustawa weszła w życie 1 kwietnia 2020 r.

Ulga w płatności składek

Zwolnienie z płatności składek na ubezpieczenie społeczne przez okres 3 miesięcy dla:

  • mikro przedsiębiorców zatrudniających do 9 pracowników;
  • osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

Wsparcie dla samozatrudnionych

Świadczenie w wysokości do 2.080 PLN dla osób na umowie zlecenie, o dzieło lub samozatrudnionych.

Dopłaty do wynagrodzenia pracowników

Średni, mali i mikro przedsiębiorcy mogą starać się o zawarcie umowy ze starostą, ma mocy której będą otrzymywać wsparcie do wynagrodzeń pracowników. Poziom wsparcia zależy od spadku obrotów i wacha się miedzy 50% do 90% kosztów wynagrodzeń.

Współfinansowanie wynagrodzeń

Spółki, których obroty spadły w wyniku pandemii COVID-19 mogą ubiegać się o dofinansowanie wynagrodzeń w dwóch sytuacjach:

Przestoju ekonomicznego

Dotyczy to sytuacji, w której pracownicy nie mogą świadczyć pracy z przyczyn ich niedotyczących. Zgodnie z przyjętą ustawą, w takim przypadku pracodawca może obniżyć wynagrodzenia do 50%, lecz nie poniżej minimalnego wynagrodzenia za pracę (obecnie 2600 PLN brutto). Rząd może pokryć do część wynagrodzenia do wysokości 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę (1300 PLN).

Download

Obniżenia wymiaru czasu pracy

Pracodawca, którego obrót zmalał w wyniku pandemii COVID-19 może ograniczyć wymiar czasu pracy o maks. 20% lecz nie poniżej 0,5 etatu. Płaca nie może być przy tym niższa niż minimalna. W takim przypadku rząd pokryje koszt 50% wynagrodzenia, lecz nie więcej niż 40% średniego wynagrodzenia za płacę za poprzedni kwartał (5198,58 PLN w 4. kwartale 2019).

W obu powyższych przypadkach pracodawca będzie zwolniony z płatności należnych od niego składek na ubezpieczenie społeczne od wynagrodzeń w części pokrytej przez dofinasowanie.

Świadczenia mogę być przyznane nie tylko pracownikom, ale również osobom wykonującym prace na podstawie umów cywilnoprawnych.

Długość okresu wsparcia została ograniczona do 3 miesięcy od dnia zawarcia umowy o dofinansowanie.

Uelastycznienie czasu pracy

Pracodawca dotknięty skutkami pandemii koronawirusa jest uprawniony do ograniczenia dobowego czasu nieprzerwanego odpoczynku dla pracownika z 11 godzin do 8 godzin, zaś tygodniowego – z 35 do 32 godzin. Ponadto na podstawie porozumienia ze związkami zawodowymi lub, gdy nie ma związków, z przedstawicielami pracowników, jest uprawniony do wydłużenia dobowego wymiaru czasu prac do 12 godzin z okresem rozliczeniowym do 12 miesięcy.

Korzystniejsze zasady rozliczenia straty

Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych, którzy wyniku pandemii ponieśli stratę w 2020 r. będą ją mogli odliczyć od dochodu uzyskanego w 2019 r pod warunkiem, spadku przychodów o co najmniej 50%.

Rozwiązania dla branży turystycznej

Wydłużono termin na zwrot opłat klientom, którzy zapłacili za wydarzenie, które się nie odbyło ze względu na epidemię z 14 do 180 dni licząc od dnia złożenia oświadczenia o rozwiązaniu umowy.

Możliwość zaoferowania klientom voucherów na usług turystyczną z ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć impreza odwołana. Przyjęcia vouchera zwolni z obowiązku zwrotu opłaty.

Inne środki

  1. Odliczenie od przychodu darowizn na cele związane ze zwalczaniem COVID-19.
  2. Zawieszenie wzajemnych zobowiązań z umów najmu w sklepach wielkopowierzchniowych, jeśli została zawieszona ich działalność.
  3. Możliwość odstąpienia od kar umownych za opóźnienia w realizacji zamówień publicznych.
  4. Wydłużenie wizy pobytowych oraz zezwoleń na pobyt czasowy dla cudzoziemców.

 Odroczenie obowiązków

  1. Przesunięcie terminu płatności zaliczek na podatek od wypłacanych wynagrodzeń w marcu i kwietniu 2020 r. (do 1 czerwca 2020 r.).
  2. Przesunięcie obowiązku składania nowego pliku JPK_VAT z deklaracją dla dużych podatników z 1 kwietnia na 1 lipca 2020 r.
  3. Przesunięcie matrycy VAT z 1 kwietnia na 1 lipca 2020 r.
  4. Przesunięcie obowiązku utworzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych w średnich przedsiębiorstwach (II etap wdrożenia PPK) do 10 listopada 2020 r. (umowy o prowadzenie PPK);
  5. Odroczenie do 13 lipca 2020 r. obowiązku zgłoszenia informacji do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (ustawa o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy).
  6. Wydłużenie terminu na złożenie informacji o cenach transferowych do 30 września 2020 r.
  7. Wydłużenie terminu na złożenie zawiadomienia o dokonaniu zapłaty na rachunek niezamieszczony w wykazie podatników VAT (z 3-dniowego do 14-dniowego).
  8. Przesunięcie terminu wejścia w życie rozwiązań prawnych dot. zrównania pozycji prawnej drobnych przedsiębiorców i konsumentów z 1 czerwca 2020 r. na 1 stycznia 2021 r.
  9. Odroczenie podatku od sprzedaży detalicznej do 1 stycznia 2021 r.
  10. Wydłużenie okresu sporządzania dokumentów ewidencji odpadów w formie papierowej do 31 grudnia 2020 r.
Chcesz wiedzieć więcej o Covid-19? Zapisz się na Newsletter!

KONTAKT

Agnieszka Samborska
Legal Adviser
Tel: +48 22 313 29 53
E-mail: agnieszka.samborska@accace.com

Prosta spółka akcyjna – nowy rodzaj spółki w polskim systemie prawnym od 1 marca 2021 r. | News Flash

on 19 stycznia 2021
Więcej

Tarcza finansowa PFR dla MŚP – kontrola przyznania i wydatkowania środków | News Flash

on 01 października 2020
Więcej

Zmiany dla wniosków o zwolnienie z opłacania składek ZUS za marzec, kwiecień i maj | News Flash

on 27 sierpnia 2020
Więcej

Zwolnienie z czynszu najmu w galeriach handlowych | News Flash

on 23 lipca 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa 4.0 – praca zdalna | News Flash

on 01 lipca 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa 4.0 – świadczenia pieniężne przysługujące pracownikowi w związku z zakończeniem pracy | News Flash

on 26 czerwca 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa 4.0 – przymusowe urlopy | News Flash

on 25 czerwca 2020
Więcej

Ofensywa rządowej Tarczy antykryzysowej – uruchomienie Tarczy finansowej PFR | News Flash

on 14 maja 2020
Więcej

Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju | News Flash

on 28 kwietnia 2020
Więcej

COVID-19: Wpływ na umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania | News Flash

on 24 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa 2.0 – zwolnienie z ZUS | News Flash

on 22 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – uelastycznienie czasu pracy | News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – zasiłek opiekuńczy | News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – wydłużenie ważności orzeczeń lekarskich | News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – dopłaty do wynagrodzeń| News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – odroczenie obowiązku PPK | News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – samozatrudnieni oraz pracownicy na umowach cywilnoprawnych | News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

Tarcza antykryzysowa – przesunięcie terminu zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjenta Rzeczywistego| News Flash

on 06 kwietnia 2020
Więcej

TARCZA ANTYKRYZYSOWA – projekt rządu w związku z epidemią koronawirusa

on 20 marca 2020
Więcej

COVID-19: Ogłoszenie dla klientów i partnerów biznesowych

on 18 marca 2020
Więcej

Primary Sidebar

<< Wróć do Newsroom
Proszę wpisz swoj e-mail

Footer

Accace Polska

Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą outsourcingowo-doradczą, działającą w ramach globalnej grupy Accace, lidera na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce działamy od 11 lat wykorzystując potencjał i praktyczne doświadczenie sieci ponad 600 ekspertów łączących swoją wiedzę w ramach interdyscyplinarnych zespołów. Kompleksowość oraz dbałość o wysoką jakość świadczonych usług w obszarze podatków, prawa, księgowości oraz obsługi kadrowo-płacowej, pozwala nam przełamywać standardy i oferować innowacyjne rozwiązania dla ponad 2000 Klientów, niezależnie od branży oraz skali ich biznesu.

Accace Circle

Accace działa na arenie międzynarodowej jako Accace Circle - społeczność biznesowa tworzona przez uznanych dostawców profesjonalnych usług outsourcingowych i doradczych, oparta na wspólnych wartościach zapewniających najwyższą jakość obsługi. Dzięki zaangażowaniu ponad 2000 specjalistów dostępnych w 40 krajach zapewniamy zintegrowane wsparcie dla 10 000 Klientów, głównie średnich i międzynarodowych firm z listy Fortune 500 reprezentujących różne sektory gospodarki, przygotowując ponad 170 000 pasków płacowych miesięcznie.

Nasze lokalizacje | Accace Circle

Usługi

Księgowość i Sprawozdawczość
Kadry i Płace
Doradztwo podatkowe
Doradztwo transakcyjne
Doradztwo prawne
Usługi korporacyjne i biurowe

Portale online

Portal Księgowość Online
Portal Kadry i Płace Online
Portal Ewidencja Czasu Pracy Online
Portal Doradztwo Online

Zawsze w zasięgu

Nasze lokalizacje
Napisz do nas
Subskrybuj newsletter
Newsroom
Kariera


Obserwuj nas

Facebook LinkedIn


Accace Circle

© Accace wszelkie prawa zastrzeżone | Ogólne warunki użytkowania | Zastrzeżenie | Polityka plików cookie | Polityka prywatności | Oświadczenie RODO

UZYSKAJ BEZPŁATNY DOSTĘP DO
CENNE WSKAZÓWKI
PROFESJONALNA WIEDZA

Nasze aktualizacje przepisów prawnych i podatkowych ułatwiają monitorowanie najnowszych zmian dotyczących Twojej firmy. Otrzymuj nasze artykuły, opinie, porady, aktualności branżowe, aktualności ze stron lokalnych, ebooki, informacje o najnowszych wydarzeniach i jeszcze więcej, bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Sprawdź sekcję Newsroom i zobacz co zawiera!

Proszę wpisz swoj e-mail

Prześlemy Ci tylko istotne informacje, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować i będziemy traktować Twoje dane osobowe zgodnie z naszą polityką prywatności i oświadczeniem RODO.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka). Dowiedz się więcej.