Rozliczenie kosztów w terminie jest szczególnie istotną kwestią na przełomie roku księgowego, ponieważ otrzymanie faktury z opóźnieniem może mieć znaczący wpływ na jej ujęcie w księgach bieżącego lub przyszłego roku finansowego.
Saldo debet konta „Rozliczenie zakupu” oznacza, iż materiały, towary czy też inne pozycje zostały zafakturowane, ale nie są jeszcze dostarczone do przedsiębiorstwa. W sprawozdaniu finansowym prezentuje się je w pozycjach odpowiednich dla danej kategorii, np. dostawy niezafakturowane materiałów w aktywach krótkoterminowych – materiały.
Saldo kredytowe konta „Rozliczenie zakupu” powinno zostać zaprezentowane w pasywach w pozycji zobowiązania – odpowiednio – wobec jednostek powiązanych lub wobec pozostałych jednostek.
Dodatkowe informacje?
Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółami dotyczącymi omawianego zagadnienia, uprzejmie prosimy o kontakt.
Artykuł ma charakter jedynie informacyjny i stanowi publikację zainspirowaną treścią artykułów prasowych, interpretacji organów podatkowych i orzeczeń sądów administracyjnych. Nie stanowi porady ani opinii podatkowej czy prawnej w rozumieniu art. 2 ust. 1 i art. 31 ustawy o doradztwie podatkowym (Dz. U. z 1996 r. Nr 102, poz. 475, ze zm.) i jest odzwierciedleniem poglądów wyrażanych przez autorów publikacji. Accace Sp. z o.o. nie bierze odpowiedzialności za ewentualne skutki podejmowanych decyzji na ich podstawie.