UZYSKAJ BEZPŁATNY DOSTĘP DO
Otrzymuj nasze artykuły, opinie, porady, aktualności branżowe, aktualności ze stron lokalnych, ebooki, informacje o najnowszych wydarzeniach i jeszcze więcej, bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.
Sprawdź sekcję Newsroom i zobacz co zawiera!
Prześlemy Ci tylko istotne informacje, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować i będziemy traktować Twoje dane osobowe zgodnie z naszą polityką prywatności i oświadczeniem RODO.
Nie możesz zasubskrybować? Wypróbuj tę stronę.
Prowadzenie firmy jest bardzo wymagające, a zmiana jej poziomu globalnego lub po prostu zwiększanie jej wymiaru niesie ze sobą zupełnie nowe wyzwania. Z jednej strony właściciele firm muszą zadbać o to, aby działalność przebiegała sprawnie, klienci byli zadowoleni, a przychody rosły. Z drugiej strony, pełna zgodność z przepisami – nawet w wielu jurysdykcjach – i utrzymywanie opłacalnego, efektywnego back office to kolejna kwestia, którą należy się zająć. Jak zapewnić idealną równowagę bez przytłoczenia i ponoszenia zbyt wielu kosztów?
Pierwszym rozwiązaniem znanym większości firm jest outsourcing. W dużym uproszczeniu – pozwala on na delegowanie planowanej lub prowadzonej działalności do innej organizacji. Outsourcing płac to zatrudnianie firmy do przetwarzania, obliczania i dystrybucji pasków płacowych pracowników w oparciu o lokalne przepisy, z uwzględnieniem wszystkich raportów. Chociaż większość firm może to zrobić we własnym zakresie, zatrudnienie osoby trzeciej znacznie obniża koszty pracy, technologii, licencji, zmniejsza obciążenie administracyjne oraz ryzyko niezgodności z przepisami.
Zasadniczo, outsourcing opiera się na modelu opłat za usługę, w którym usługodawca wykonuje ściśle określone procesy i czynności w oparciu o ustalony schemat działania. W tym modelu zasadniczo brak jest proaktywności oraz strategicznego planowania po stronie usługodawcy, ten obszar pozostaje w rękach klienta. Model outsorcingowy przynosi niezastąpione korzyści i w większości przypadków jest tym czego dana firma potrzebuje. Dotyczy to jednak w znakomitej większości standardowych sytuacji, zarówno jeśli chodzi o model biznesowy, jak i etap jego rozwoju. Niestandardowe przypadki wymagają właśnie wspomnianej proaktywności oraz strategicznego podejścia, tutaj właśnie z pomocą przychodzi obsługa w modelu usług zarządzanych.
Model usług zarządzanych to proaktywne podejście do świadczenia usług, które koncentruje się na głębokim zrozumieniu potrzeb i procesów klienta. Dostawca usług zarządzanych (w skrócie MSP od ang. Managed Service Provider) pracuje nad efektywnością, sugeruje usprawnienia w określonych procesach lub zastępuje je innowacyjnymi rozwiązaniami znajdując sposoby na obniżenie kosztów przy zachowaniu wysokiego poziomu jakości. Priorytetem jest, oczywiście, jakość i zadowolenie klienta.
MSP jest bardziej partnerem firmy niż zewnętrznym dostawcą zajmującym się tylko ściśle określonymi obszarami. Główną zaletą usługi zarządzanej, czy to płacowej, księgowej, doradczej, czy też innej, jest to, że podchodzi do kwestii klientów z bardzo indywidualnym nastawieniem, w połączeniu z innymi korzyściami, np.: scentralizowanym zarządzaniem kontem, dostępem do najnowszych technologii i strategicznym podejściem do potrzeb klienta. Najlepsi dostawcy usług zarządzanych mają globalny zasięg, który zapewnia bezproblemową ekspansję firm klienckich do dowolnych lokalizacji na całym świecie, przy jednoczesnym utrzymaniu pojedynczego punktu kontaktowego (w skrócie SPOC od ang. Single Point of Contat) i zapewnieniu najlepszej dostępnej wiedzy lokalnej. Aby dowiedzieć się więcej o zaletach usług zarządzanych, odwiedź nasz artykuł.
Co jest lepsze dla Twojej firmy – outsourcing podstawowych funkcji administracyjnych czy wybór dostawcy usług zarządzanych? Obie opcje są opłacalne, oferują najlepszą wiedzę, technologię, innowacyjność i zmniejszają wiele zagrożeń. Aby jednak dokonać wyboru, należy ponownie przyjrzeć się kluczowej różnicy: outsourcing jest reaktywny, podczas gdy MSP jest proaktywny. Dla każdego biznesu odpowiednie jest inne podejście.
Outsourcing jest właściwym rozwiązaniem, które odciąży firmę od pracy administracyjnej i pozwoli na ukierunkowanie energii na podstawową działalność. Ten format współpracy jest dedykowany zarówno dla małych, rozwijających się przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji.
Jeśli jednak masz złożone potrzeby, ambicje na globalną ekspansję lub pragniesz strategicznego podejścia – szukasz dostawcy usług zarządzanych. Przewidywanie i odpowiedzialność za Twój sukces i efektywne działanie sprawiają, że zarządzane usługi są wyjątkowe. Fakt, że SPOC może obejmować i zarządzać wieloma dostawcami, niezależnie od lokalizacji, sprawia, że prowadzenie międzynarodowego biznesu lub ambitnych projektów jest bardzo proste.
Oba formaty współpracy opisane powyżej są powszechnie stosowane z sukcesami przez Accace, zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Na przestrzeni lat obserwowaliśmy rozwój naszych klientów, u podstaw którego leżało właściwie dobrane i skalibrowane usługi.
Wybierając doświadczonego i globalnego dostawcę usług zarządzanych, funkcje kadrowo – płacowe i księgowość w Twojej organizacji wejdą na zaawansowany poziom a w rozwiązaniu wszelkich problemów i wątpliwości pomoże nasz zespół doradców podatkowych i eksperci z kancelarii prawnej. Niezależnie od tego czy planujesz krótką przygodę z usługami zarządzanymi, czy budowę długoterminowej relacji strategicznej, z przyjemnością przedstawimy szerokie możliwości naszego wsparcia.