Prowadzenie pełnej księgowości
Jedną z opcji prowadzenia działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę zagranicznego w Polsce jest utworzenie oddziału. Pod pojęciem oddziału rozumiemy podmioty, które funkcjonują zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej. Definicja zawarta w tej ustawie określa oddział jako wyodrębnioną i samodzielną organizacyjnie część działalności gospodarczej, wykonywaną przez przedsiębiorcę poza siedzibą przedsiębiorcy lub głównym miejscem wykonywania działalności.
Decydując się na utworzenie oddziału inwestorzy muszą być świadomi obowiązków, jakie muszą w związku z tym wyborem spełniać. Należy podkreślić, iż oddziały są zobowiązane do tego, aby prowadzić pełną księgowość zgodnie z ustawą o rachunkowości. Zgodnie z artykułem 2 ust. 1 pkt. 6 przepisy ustawy o rachunkowości stosuje się do mających siedzibę lub miejsce sprawowania zarządu na terytorium
Rzeczpospolitej Polskiej osób zagranicznych, oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Oznacza to, że oddziały muszą bezwzględnie prowadzić pełną księgowość i nie mają możliwości wyboru żadnej formy uproszczonej ewidencji, co oznacza wyższe koszty świadczenia usług księgowych dla tego typu jednostek.
Dodatkowe informacje?
Jeżeli są Państwo zainteresowani szczegółami dotyczącymi omawianego zagadnienia, uprzejmie prosimy o kontakt.