Wartość nagród wydawanych w ramach sprzedaży premiowej stanowi dla jej beneficjentów przychód. W związku z tym na organizatorze promocji ciążą określone obowiązki w zakresie ich rozliczania.
W przypadku, gdy jednorazowa wartość nagrody nie przekracza 760 zł, a jej nabywcą jest osoba fizyczna, która nabywa nagrodę na potrzeby prywatne, przychód ten nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Jeżeli jednak wartość nagrody przekracza wspomnianą wyżej kwotę, opodatkowaniu podlega cały przychód z tytułu otrzymanej nagrody. W takim przypadku na organizatorze sprzedaży premiowej ciąży obowiązek płatnika, zobowiązanego do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego oraz wpłacenia go do odpowiedniego organu skarbowego. Podatek ten wynosi 10% wartości nagrody. Dodatkowo na organizatorze sprzedaży premiowej ciążą obowiązki sprawozdawcze.
Sytuacja wygląda inaczej w przypadku wydania nagrody podatnikowi w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą. W takich przypadkach zwolnienie do kwoty 760 zł nie obowiązuje, a wartość wydanej nagrody otrzymanej przez przedsiębiorcę powoduje u niego powstanie przychodu z działalności gospodarczej. Przedsiębiorca powinien ustalić wielkość przychodu związanego z otrzymaniem nagrody oraz opodatkować go w miesiącu jej otrzymania. Jeżeli nagroda wydana jest beneficjentowi promocji w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, na organizatorze sprzedaży premiowej nie ciążą obowiązki płatnika bądź sprawozdawcze.