UZYSKAJ BEZPŁATNY DOSTĘP DO
Otrzymuj nasze artykuły, opinie, porady, aktualności branżowe, aktualności ze stron lokalnych, ebooki, informacje o najnowszych wydarzeniach i jeszcze więcej, bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.
Sprawdź sekcję Newsroom i zobacz co zawiera!
Prześlemy Ci tylko istotne informacje, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować i będziemy traktować Twoje dane osobowe zgodnie z naszą polityką prywatności i oświadczeniem RODO.
Nie możesz zasubskrybować? Wypróbuj tę stronę.
W Polsce aktualnie wdrażana jest usługa e-Doręczeń, która od 1 kwietnia 2025 r. stanie się obowiązkowa dla wszystkich przedsiębiorców wpisanych do KRS, w tym wobec wszystkich spółek prawa handlowego oraz oddziałów przedsiębiorców zagranicznych w Polsce.
E-doręczenia to powszechna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wymianę e-korespondencji z podmiotami publicznymi.
Przedsiębiorca ustanawiający adres do e-Doręczeń, wskazuje tym samym ten adres jako adres do korespondencji pomiędzy przedsiębiorcą a urzędami (w przyszłości również sądami). Oznacza to, że podmioty publiczne korzystające z e-Doręczeń będą wysyłać korespondencję adresowaną do przedsiębiorcy wyłącznie drogą elektroniczną ze skutkiem doręczenia równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.
Należy pamiętać, że wskazany przez przedsiębiorcę adres do e-Doręczeń podlega ujawnieniu w Krajowym Rejestrze Sądowym, a co za tym idzie, powinien być każdorazowo aktualizowany w przypadku jego zmiany. Brak aktualizacji może powodować kierowanie korespondencji przez urzędy oraz sądy na nieaktualny adres ze skutkiem prawidłowego jej doręczenia.
dla przedsiębiorców rejestrujących się w KRS począwszy od dnia 1 stycznia 2025 r.
dla przedsiębiorców zarejestrowanych w KRS przed 1 stycznia 2025 r.
Administratorem skrzynki e-Doręczeń może być:
Skrzynka e-Doręczeń musi posiadać co najmniej jednego administratora, którym powinna być osoba posiadająca numer PESEL lub Identyfikator Europejski.
Do zadań administratora należy odbieranie, wysyłanie i zarządzanie korespondencją oraz konfiguracja skrzynki e-Doręczeń. Ponadto administrator posiada uprawnienie do nadawania uprawnień nowym użytkownikom skrzynki e-Doręczeń, których zakres uprawnień jest zróżnicowany np.: wysyłanie i przygotowywanie wiadomości bądź jedynie ich przeglądanie.
W każdej chwili możliwa jest zmiana danych dotyczących obecnego administratora, jak i usunięcie dotychczasowego administratora bądź zastąpienie go inną osobą. Uprawnienie to w każdym czasie przysługuje właścicielowi skrzynki, który posiada uprawnienia do wszystkich zakresów uprawnień i funkcji w ramach ADE.
Accace oferuje kompleksowe wsparcie w zakresie wdrożenia i zarządzania usługą e-Doręczeń, w tym pomoc w rejestracji adresu e-Doręczeń (ADE), konfiguracji skrzynki e-Doręczeń oraz wyznaczeniu administratora ds. e-Doręczeń spośród naszych specjalistów. Nasz zespół ekspertów zapewni pełne wsparcie na każdym etapie procesu, dbając o to, aby Twoja firma mogła skutecznie i zgodnie z przepisami korzystać z tej obowiązkowej usługi. Dzięki nam proces wdrożenia e-Doręczeń będzie szybki, bezpieczny i zgodny z wymogami prawnymi.