• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer
Email: poland@accace.com

Tel.: +48 22 313 29 50

Skontaktuj się z nami
Subskrybuj newsletter
  • Lokalizacje
  • Strony lokalne
    • Ogólna (Angielski)
    • Ogólna (Niemiecki)
    • Czechy
    • Niemcy
    • Węgry
    • Polska
    • Republika Południowej Afryki
    • Rosja
    • Rumunia
    • Słowacja
    • Ukraina
    • USA

Accace Polska

Świadczymy usługi księgowe, kadrowo-płacowe z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi informatycznych. Doradztwo podatkowe, prawne

  • O Nas
    • Kim jesteśmy
    • Accace Circle
    • Poznaj nasz zespół
    • Społeczna Odpowiedzialność Biznesu (CRS)
  • Usługi
    • OUTSOURCING
    • Usługi księgowe i sprawozdawcze dla firm
    • Portal Księgowość Online
    • Usługi kadrowo-płacowe
    • Portal Kadry i Płace Online
    • Portal Ewidencja Czasu Pracy Online
    • DORADZTWO
    • Doradztwo transakcyjne
    • Doradztwo podatkowe
    • Doradztwo prawne
    • Doradztwo prawne RODO
    • Usługi korporacyjne i biurowe
    • Portal Doradztwo Online
  • COVID-19
  • Newsroom
  • Kariera
    • Oferty pracy
    • Kim jesteśmy?
    • Nasze wartości
    • Historie awansów
    • Jak dbamy?
    • Nasze działania
    • Wolontariat
  • Wydarzenia
  • Lokalizacje

Składka z tytułu reklamy – zapowiedź nowego podatku | News Flash

11 Lut 2021

Na stronach Ministerstwa Finansów został zaprezentowany projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Projektowana ustawa ma na celu wprowadzenie do porządku prawnego składek od reklamy konwencjonalnej i internetowej.

Ustawa planowo ma wejść w życie 1 lipca 2021 r., a pierwszy okres rozliczeniowy rozpocznie się od dnia wejścia w życie ustawy i zakończy się 31 grudnia 2021 r.

Według szacunków wpływy ze składki od reklam w 2022 r. mogą wynieść około 800 mln zł i mają posłużyć zapobieganiu długofalowym zdrowotnym, gospodarczym i społecznym skutkom pandemii COVID-19. Zasilą one Narodowy Fundusz Zdrowia (50% wpływów ze składek), Fundusz wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów (35% wpływów ze składek) oraz Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków (15% wpływów ze składek).

Ustawodawca dodatkowo argumentuje wprowadzenie składki od reklam wzorowaniem się na rozwiązaniach wprowadzonych w innych krajach w tym m.in. we Francji, w Austrii, w Grecji, na Węgrzech oraz w Indiach i Malezji.

Składka z tytułu reklamy konwencjonalnej

Według projektu ustawy, do uiszczania składki z tytułu reklamy konwencjonalnej będą obowiązani dostawcy usług medialnych, nadawcy, podmioty prowadzące kino, podmioty umieszczające reklamę na nośniku zewnętrznym reklamy oraz wydawcy, uzyskujący przychody na terytorium Polski.

Składką z tytułu reklamy konwencjonalnej będą objęte przychody z tytułu:

  • nadawania reklamy w telewizji i w radiu
  • wyświetlania reklamy w kinie
  • umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy oraz
  • zamieszczania reklamy w prasie.

Podstawę obliczenia składki z tytułu reklamy konwencjonalnej stanowić będzie suma przychodów uzyskanych w roku kalendarzowym. Przychodem zaś będzie wszystko co stanowi zapłatę za usługi reklamowe (za wyjątkiem m.in. przychodów objętych składką z tytułu reklamy internetowej), pomniejszone o podatek od towarów i usług.

Obowiązek zapłaty składki z tytułu reklamy konwencjonalnej powstanie z chwilą osiągnięcia w roku kalendarzowym przychodów w wysokości:

  • 1 000 000 zł z tytułu nadawania reklamy w telewizji i w radiu, wyświetlania reklamy w kinie oraz umieszczania reklamy na nośniku zewnętrznym reklamy;
  • 15 000 000 zł z tytułu zamieszczania reklamy w prasie

– i dotyczy przychodów powyżej tej kwoty.

Zakładane są inne stawki składki dla reklam nadanych w telewizji i w radiu, wyświetlanych w kinie oraz umieszczanych na nośniku zewnętrznym reklamy oraz inne dla reklam zamieszczanych w prasie. Dodatkowo przewidziane są wyższe stawki składki dla towarów kwalifikowanych, czyli produktów leczniczych, suplementów diety, wyrobów medycznych i napoi z dodatkiem substancji o właściwościach słodzących.

W przypadku gdy źródłem przychodów jest reklama w telewizji, radiu, kinie i na zewnętrznym nośniku reklamy (z wyjątkiem reklamy towarów kwalifikowanych) stawki składki wynoszą:

  • 7,5% podstawy obliczenia składki – w części, w jakiej podstawa ta nie przekracza kwoty 50 000 000 zł
  • 10% nadwyżki podstawy obliczenia składki ponad kwotę 50 000 000 zł – w części, w jakiej podstawa obliczenia składki przekracza kwotę 50 000 000 zł.

W przypadku gdy źródłem przychodów jest reklama towarów kwalifikowanych w telewizji, radiu, kinie i na zewnętrznym nośniku reklamy, stawki składki wynoszą:

  • 10% podstawy obliczenia składki – w części, w jakiej podstawa ta nie przekracza kwoty 50 000 000 zł
  • 15% nadwyżki podstawy obliczenia składki ponad kwotę 50 000 000 zł – w części, w jakiej podstawa obliczenia składki przekracza kwotę 50 000 000 zł.

W przypadku gdy źródłem przychodów jest reklama w prasie (z wyjątkiem reklamy towarów  kwalifikowanych) stawki składki wynoszą:

  • 2% podstawy obliczenia składki – w części, w jakiej podstawa ta nie przekracza kwoty 30 000 000 zł
  • 6% nadwyżki podstawy obliczenia składki ponad kwotę 30 000 000 zł – w części, w jakiej podstawa obliczenia składki przekracza kwotę 30 000 000 zł.

W przypadku gdy źródłem przychodu jest reklama towarów kwalifikowanych  w prasie, stawki składki wynoszą:

  • 4% podstawy obliczenia składki – w części, w jakiej podstawa ta nie przekracza kwoty 30 000 000 zł
  • 12% nadwyżki podstawy obliczenia składki ponad kwotę 30 000 000 zł – w części, w jakiej podstawa obliczenia składki przekracza kwotę 30 000 000 zł.

Składka z tytułu reklamy internetowej

Płatnikami składki od reklamy internetowej będą usługodawcy, którzy świadczą na  terytorium  Polski  reklamę internetową, jeżeli łącznie będą spełnione następujące warunki:

  • przychody usługodawcy bądź skonsolidowane przychody grupy podmiotów, do której należy usługodawca, bez względu na miejsce ich osiągnięcia, przekroczyły w roku obrotowym równowartość 750 000 000 euro
  • przychody usługodawcy bądź skonsolidowane przychody grupy podmiotów, do której należy usługodawca, z tytułu świadczenia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej reklamy internetowej, przekroczyły w roku obrotowym równowartość 5 000 000 euro.

Reklamą internetową będzie usługa cyfrowa, która umożliwia usługobiorcy skierowanie reklamy do odbiorcy, w szczególności poprzez wyświetlenie lub odtworzenie w postaci materiału dźwiękowego, lub audiowizualnego na urządzeniu odbiorcy.

Reklama internetowa będzie uznawana za świadczoną na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli w momencie odebrania reklamy odbiorca będzie przebywał na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Ocena, czy odbiorca reklamy przebywa na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, dokonywana będzie przez określenie miejsca użycia urządzenia odbiorcy, służącego do odebrania reklamy.

W przypadku kiedy nie będzie możliwe określenie miejsce użycia urządzenia odbiorcy będzie przyjmowało się, że usługi te są świadczone na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli z danych będących przedmiotem bądź częścią przedmiotu usługi będzie wynikać, że odbiorca mieszka lub przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

 Podstawę wymiaru składki z tytułu reklamy internetowej będzie stanowić iloczyn uzyskanego przychodu, bez względu na miejsce jego osiągnięcia, z tytułu reklamy internetowej oraz wyrażonego w procentach udziału liczby odbiorców, zlokalizowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w ogólnej liczbie odbiorców reklamy internetowej świadczonych przez płatnika, bądź grupę podmiotów, do której należy płatnik. Przychodem zaś będzie wszystko co stanowi zapłatę za reklamę internetową, pomniejszone o podatek od towarów i usług i będzie uznany za uzyskany w chwili, gdy stanie się on należny.

 Składka od reklamy internetowej wynosić będzie 5% podstawy wymiaru składki.

Zasady uiszczania składek z tytułu reklamy

Składki z tytułu reklamy konwencjonalnej będzie należało wpłacać:

  • za pierwsze półrocze w terminie do 25. lipca każdego roku
  • składkę roczną z uwzględnieniem zaliczki wpłaconej za pierwsze półroczne w terminie do 25. stycznia każdego roku.

Składki z tytułu reklamy internetowej będzie należało wpłacać za roczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. lutego za rok poprzedni.

 Podmioty obowiązane do zapłaty składek dodatkowo, w terminach ich płatności, będą musiały składać właściwemu organowi deklaracje w sprawie składek.

Organem właściwym w sprawie składek z tytułu reklamy będzie Naczelnik Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej.

Masz wątpliwości lub pytania? Skontaktuj się z naszymi ekspertami!

AUTOR ARTYKUŁU

Marcin Szczerbiński
Tax Consultant
Tel: +48 22 313 29 50
E-mail: marcin.szczerbinski@accace.com

KONTAKT

Piotr Zając
Dyrektor Zarządzający | Partner
Tel: +48 223 132 950
E-mail: piotr.zajac@accace.com

Odwieszone terminy raportowania schematów podatkowych (MDR) | News Flash

Więcej

Ministerstwo w ofensywie – CIT odroczony, a przedstawiciel VAT częściowo deaktywowany | News Flash

Więcej

Wprowadzenie Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych | News Flash

Więcej

Nowa opłata od morskich farm wiatrowych | News Flash

Więcej

Prosta spółka akcyjna – nowy rodzaj spółki w polskim systemie prawnym od 1 marca 2021 r. | News Flash

Więcej

Zmiana właściwości urzędów skarbowych od 1.01.2021 r. | News Flash

Więcej

Slim VAT uchwalony – pakiet uproszczeń dostępny od 2021 | News Flash

Więcej

Brexit i podatki | News Flash

Więcej

Pakiet VAT e-commerce | News Flash

Więcej

Rewolucja w CIT 2021 | eBook

Więcej

Primary Sidebar

<< Wróć do Newsroom
Proszę wpisz swoj e-mail

Footer

Accace Polska

Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą outsourcingowo-doradczą, działającą w ramach globalnej grupy Accace, lidera na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce działamy od 11 lat wykorzystując potencjał i praktyczne doświadczenie sieci ponad 600 ekspertów łączących swoją wiedzę w ramach interdyscyplinarnych zespołów. Kompleksowość oraz dbałość o wysoką jakość świadczonych usług w obszarze podatków, prawa, księgowości oraz obsługi kadrowo-płacowej, pozwala nam przełamywać standardy i oferować innowacyjne rozwiązania dla ponad 2000 Klientów, niezależnie od branży oraz skali ich biznesu.

Accace Circle

Accace działa na arenie międzynarodowej jako Accace Circle - społeczność biznesowa tworzona przez uznanych dostawców profesjonalnych usług outsourcingowych i doradczych, oparta na wspólnych wartościach zapewniających najwyższą jakość obsługi. Dzięki zaangażowaniu ponad 2000 specjalistów dostępnych w 40 krajach zapewniamy zintegrowane wsparcie dla 10 000 Klientów, głównie średnich i międzynarodowych firm z listy Fortune 500 reprezentujących różne sektory gospodarki, przygotowując ponad 170 000 pasków płacowych miesięcznie.

Nasze lokalizacje | Accace Circle

Usługi

Księgowość i Sprawozdawczość
Kadry i Płace
Doradztwo podatkowe
Doradztwo transakcyjne
Doradztwo prawne
Usługi korporacyjne i biurowe

Portale online

Portal Księgowość Online
Portal Kadry i Płace Online
Portal Ewidencja Czasu Pracy Online
Portal Doradztwo Online

Zawsze w zasięgu

Nasze lokalizacje
Napisz do nas
Subskrybuj newsletter
Newsroom
Kariera


Obserwuj nas

Facebook LinkedIn


Accace Circle

© Accace wszelkie prawa zastrzeżone | Ogólne warunki użytkowania | Zastrzeżenie | Polityka plików cookie | Polityka prywatności | Oświadczenie RODO

UZYSKAJ BEZPŁATNY DOSTĘP DO
CENNE WSKAZÓWKI
PROFESJONALNA WIEDZA

Nasze aktualizacje przepisów prawnych i podatkowych ułatwiają monitorowanie najnowszych zmian dotyczących Twojej firmy. Otrzymuj nasze artykuły, opinie, porady, aktualności branżowe, aktualności ze stron lokalnych, ebooki, informacje o najnowszych wydarzeniach i jeszcze więcej, bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.

Sprawdź sekcję Newsroom i zobacz co zawiera!

Proszę wpisz swoj e-mail

Prześlemy Ci tylko istotne informacje, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować i będziemy traktować Twoje dane osobowe zgodnie z naszą polityką prywatności i oświadczeniem RODO.

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka). Dowiedz się więcej.