Zapraszamy na webinar organizowany przez kancelarię prawną Accace Legal, podczas którego zostaną omówione kluczowe aspekty dotyczące zatwierdzania i składania sprawozdań finansowych w spółkach oraz oddziałach przedsiębiorców zagranicznych.

Uczestnicy webinaru dowiedzą się m.in. o prawidłowych terminach i formalnościach związanych z zatwierdzaniem sprawozdań finansowych oraz o sankcjach za ich niezłożenie w terminie. Podczas spotkania zostanie szczegółowo omówione zamknięcie roku w sp. z o.o., a także różnice proceduralne w innych typach podmiotów. Uzyskana wiedza pomoże uczestnikom właściwie przygotować się do nadchodzących obowiązków sprawozdawczych.

Agenda

  1. Zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego sp. z o.o.
    • sprawozdanie zarządu z działalności spółki
    • podpisanie sprawozdania finansowego i sprawozdania zarządu
    • terminy na zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego
    • tryb podejmowania uchwał przez Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników
    • obligatoryjne uchwały Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników
    • rola absolutorium dla członków zarządu
    • złożenie sprawozdania finansowego do RDF
  2. Zatwierdzanie sprawozdań finansowych w innych typach spółek – różnice i podobieństwa
  3. Składanie sprawozdań finansowych oddziału przedsiębiorcy zagranicznego
    • sprawozdanie oddziału a sprawozdanie spółki matki
    • procedura zatwierdzenia i złożenie sprawozdania finansowego oddziału
    • terminy na zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego
  4. Sankcje za niezłożenie sprawozdania

Dzięki wiedzy i wsparciu naszych specjalistów będą Państwo odpowiednio przygotowani do zamknięcia roku i zminimalizują ryzyko kosztownych błędów w przyszłości.

Partner wydarzenia

Partnerem wydarzenia jest Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP).

CCIIP jest organizacją non-profit uznaną przez rząd włoski dekretem Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego. Jest to część tak zwanego Systemu Włoskiego w Polsce, składającego się z podmiotów instytucjonalnych, przedsiębiorczych, kulturalnych i społecznych, które przyczyniają się do rozwoju włoskich interesów w Polsce. Została założona w 1996 roku z inicjatywy kilku włoskich przedsiębiorców, a dziś tworzy społeczność biznesową liczącą ponad 130 członków, zarówno włoskich, jak i polskich.


Zachęcamy do wysłuchania pozostałych wydarzeń z serii:

Podatkowe zamknięcie roku cz. 1

Prowadzący: Jakub Czerski, Senior Tax Manager w Accace Poland

  1. Podatek u źródła (WHT)
    • Kluczowe terminy i zagadnienia w kontekście roku 2024/2025
    • Przepisy WHT w świetle interpretacji ogólnych Ministerstwa Finansów
  2. Przeciwdziałanie zatorom płatniczym
    • Ulga na złe długi
    • Obowiązek raportowania przez największych podatników
  3. Ceny transferowe
    • Korekta cen transferowych (TP adjustment)
    • Country-by-Country Reporting
    • Aktualność analiz porównawczych w 2 lata po pandemii
  4. Raportowanie MDR
    • Zeznanie MDR-3
    • Co z leasingiem operacyjnym – pierwsza interpretacja ogólna dot. MDR

Obejrzyj webinar >>


Podatkowe zamknięcie roku cz. 2

Prowadzący: Piotr Zając, Managing Director i Partner Accace Poland

  1. Zdarzenie powodujące zamknięcie ksiąg
  2. Rozpoznawanie kosztów na przełomie roku
    • Koszty pośrednie, rezerwy, koszty niezafakturowane, koszty poniesione po zakończeniu roku
  3. Koszty finansowe
    • Odsetki, prowizje, różnice kursowe, raty leasingowe
  4. Zysk i jego dystrybucja, problemy ujemnego kapitału
  5. Znaczenie zamknięcia dla przyszłych okresów
    • Zaliczki na podatek, nadwyżka kosztów finansowych, rozliczenie straty

Obejrzyj webinar >>


Dla kogo jest ten webinar?

Cykl webinarów skierowany jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, menedżerów podatkowych oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczne zamknięcie roku w firmie.

Zapraszamy do udziału w poszczególnych modułach lub całym cyklu szkoleń – nasi eksperci zapewnią Państwu praktyczne wskazówki oraz aktualną wiedzę, niezbędną do prawidłowego i bezpiecznego zamknięcia roku podatkowo-rachunkowego, a także przygotowanie do wyzwań 2025 roku.

Prowadząca

accace-agnieszka-samborska
r. pr. Agnieszka Samborska
Partner Accace Legal

Agnieszka jest Partnerem w kancelarii prawnej Accace Legal i radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem, specjalizującym się w prawie pracy i ochronie danych osobowych. Z Accace związana od 2011 r. Agnieszka udziela wsparcia firmom krajowym i zagranicznym, zapewniając im doradztwo w obszarze prawa pracy, w tym w nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunków pracy, rozstrzyganiu sporów pracowniczych oraz opracowywaniu procedur i regulaminów wewnętrznych. Ponadto specjalizuje się także w obszarach związanych z globalną mobilnością pracowników, uzyskiwaniem zezwoleń na pracę i pobyt.

W ramach obszaru ochrony danych osobowych Agnieszka przeprowadza audyty zgodności z RODO oraz wspiera we wdrażaniu procedur ochrony danych osobowych. Świadczy także doradztwo licznej grupie przedsiębiorców z różnych branż, w tym IT, farmaceutycznej, energetycznej i beauty.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, między innymi w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną

Zapraszamy na ostatnie szkolenie podatkowo-rachunkowe z ekspertami Accace. Podczas bezpłatnego webinaru, Piotr Zając, Partner w Accace Poland, omówi kluczowe zasady, terminy i interpretacje dotyczące rozliczeń podatkowych na lata 2024/2025. Dowiedzą się Państwo, jak uniknąć problemów przy zamknięciu roku podatkowego oraz jak przygotować firmę na wyzwania 2025 roku.

W trakcie webinaru ekspert Accace omówi:

  1. Zdarzenie powodujące zamknięcie ksiąg
  2. Rozpoznawanie kosztów na przełomie roku
    • Koszty pośrednie, rezerwy, koszty niezafakturowane, koszty poniesione po zakończeniu roku
  3. Koszty finansowe
    • Odsetki, prowizje, różnice kursowe, raty leasingowe
  4. Zysk i jego dystrybucja, problemy ujemnego kapitału
  5. Znaczenie zamknięcia dla przyszłych okresów
    • Zaliczki na podatek, nadwyżka kosztów finansowych, rozliczenie straty

Dzięki wiedzy i wsparciu naszych specjalistów będą Państwo odpowiednio przygotowani do zamknięcia roku i zminimalizują ryzyko kosztownych błędów w przyszłości.


Zachęcamy do udziału w pozostałych wydarzeniach z serii:

Zatwierdzanie i składanie rocznych sprawozdań finansowych

Prowadząca: r. pr. Agnieszka Samborska, Partner w Accace Legal

  1. Zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego sp. z o.o.
    • sprawozdanie zarządu z działalności spółki
    • podpisanie sprawozdania finansowego i sprawozdania zarządu
    • terminy na zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego
    • tryb podejmowania uchwał przez Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników
    • obligatoryjne uchwały Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników
    • rola absolutorium dla członków zarządu
    • złożenie sprawozdania finansowego do RDF
  2. Zatwierdzanie sprawozdań finansowych w innych typach spółek – różnice i podobieństwa
  3. Składanie sprawozdań finansowych oddziału przedsiębiorcy zagranicznego
    • sprawozdanie oddziału a sprawozdanie spółki matki
    • procedura zatwierdzenia i złożenie sprawozdania finansowego oddziału
    • terminy na zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego
  4. Sankcje za niezłożenie sprawozdania

Zapisz się na webinar >>


Podatkowe zamknięcie roku cz. 1

Prowadzący: Jakub Czerski, Senior Tax Manager w Accace Poland

  1. Podatek u źródła (WHT)
    • Kluczowe terminy i zagadnienia w kontekście roku 2024/2025
    • Przepisy WHT w świetle interpretacji ogólnych Ministerstwa Finansów
  2. Przeciwdziałanie zatorom płatniczym
    • Ulga na złe długi
    • Obowiązek raportowania przez największych podatników
  3. Ceny transferowe
    • Korekta cen transferowych (TP adjustment)
    • Country-by-Country Reporting
    • Aktualność analiz porównawczych w 2 lata po pandemii
  4. Raportowanie MDR
    • Zeznanie MDR-3
    • Co z leasingiem operacyjnym – pierwsza interpretacja ogólna dot. MDR

Obejrzyj webinar >>


Rachunkowe zamknięcie roku

Prowadzący: Norbert Sołtysiak, Accounting Manager w Accace Poland

  1. Cel i istota zamknięcia ksiąg rachunkowych
    • Podsumowanie działalności finansowej i przygotowanie do audytu
    • Analiza wyników finansowych
  2. Podstawowe kroki w zamknięciu roku
    • Kompleksowe zebranie i zaksięgowanie dokumentów finansowych
    • Weryfikacja i uzgadnianie kont, inwentaryzacja
    • Analiza danych finansowych i sporządzanie sprawozdania
  3. Najczęstsze problemy w procesie zamykania
    • Dobór zasobów i efektywny podział obowiązków
    • Koordynacja przepływu danych w organizacji
    • Prawidłowa wycena aktywów i pasywów
  4. Narzędzia wspomagające działy księgowe
    • Checklista – rola i zastosowanie
    • Programy do tworzenia sprawozdań finansowych

Obejrzyj webinar >>

Dla kogo jest ten webinar?

Cykl webinarów skierowany jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, menedżerów podatkowych oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczne zamknięcie roku w firmie.

Zapraszamy do udziału w poszczególnych modułach lub całym cyklu szkoleń – nasi eksperci zapewnią Państwu praktyczne wskazówki oraz aktualną wiedzę, niezbędną do prawidłowego i bezpiecznego zamknięcia roku podatkowo-rachunkowego, a także przygotowanie do wyzwań 2025 roku.

Partner wydarzenia

Partnerem wydarzenia jest Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP).

CCIIP jest organizacją non-profit uznaną przez rząd włoski dekretem Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego. Jest to część tak zwanego Systemu Włoskiego w Polsce, składającego się z podmiotów instytucjonalnych, przedsiębiorczych, kulturalnych i społecznych, które przyczyniają się do rozwoju włoskich interesów w Polsce. Została założona w 1996 roku z inicjatywy kilku włoskich przedsiębiorców, a dziś tworzy społeczność biznesową liczącą ponad 130 członków, zarówno włoskich, jak i polskich.

Prowadzący

Piotr_Zajac_accace
Piotr Zając
Managing Director | Partner

Piotr jest partnerem zarządzającym Accace Poland, odpowiedzialnym za zespół prawników i doradców podatkowych, znanych z realizacji nowatorskich projektów w obszarze doradztwa podatkowego, prawnego oraz transakcyjnego. Jego główny obszar działalności projektowej to doradztwo transakcyjne oraz spory z organami administracji publicznej. Dzięki innowacyjnemu podejściu i doborze ekspertów z różnych dziedzin, jego zespół sprawnie realizuje interdyscyplinarne i wielopłaszczyznowe projekty, które często wykraczają poza zakres konwencjonalnego doradztwa podatkowego i prawnego.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w dziale transakcyjnym oraz dziale postępowań w jednej z firm tzw. „Wielkiej Czwórki”. Swoją karierę kontynuował pracując jako menedżer w jednej z największych firm doradztwa podatkowego w Polsce.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, między innymi w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru i zapoznania się z podsumowaniem wydarzenia.

Przeczytaj podsumowanie wydarzenia

Serdecznie zapraszamy na drugie spotkanie z serii szkoleń podatkowo-rachunkowych prowadzonych przez ekspertów Accace. Podczas bezpłatnego webinaru, Jakub Czerski, Senior Tax Manager w Accace Poland, przedstawi kluczowe zasady, terminy i interpretacje, które pomogą bezpiecznie przeprowadzić rozliczenia podatkowe w kontekście roku 2024/2025. Dzięki praktycznym wskazówkom dowiedzą się Państwo, jak uniknąć najczęściej pojawiających się problemów w trakcie zamknięcia roku podatkowego oraz jak prawidłowo przygotować firmę na wyzwania 2025 roku.

W trakcie webinaru ekspert Accace omówi:

  1. Podatek u źródła (WHT)
    • O czym pamiętać w kontekście zdarzeń z roku 2024
    • Ważne terminy na rok 2025
    • Przepisy WHT w świetle interpretacji ogólnych Ministerstwa Finansów
  2. Przeciwdziałanie zatorom płatniczym
    • Ulga na złe długi
    • Obowiązek raportowania przez największych podatników
  3. Ceny transferowe
    • Korekta cen transferowych (TP adjustment)
    • Country-by-Country Reporting
    • Aktualność analiz porównawczych w 2 lata po pandemii
  4. Raportowanie MDR
    • Zeznanie MDR-3
    • Co z leasingiem operacyjnym – pierwsza interpretacja ogólna dot. MDR

Dzięki wiedzy i wsparciu naszych specjalistów będą Państwo odpowiednio przygotowani do zamknięcia roku i zminimalizują ryzyko kosztownych błędów w przyszłości.


Zachęcamy do udziału w pozostałych wydarzeniach z serii:

Zatwierdzanie i składanie rocznych sprawozdań finansowych

Prowadząca: r. pr. Agnieszka Samborska, Partner w Accace Legal

  1. Zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego sp. z o.o.
    • sprawozdanie zarządu z działalności spółki
    • podpisanie sprawozdania finansowego i sprawozdania zarządu
    • terminy na zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego
    • tryb podejmowania uchwał przez Zwyczajne Zgromadzenie Wspólników
    • obligatoryjne uchwały Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników
    • rola absolutorium dla członków zarządu
    • złożenie sprawozdania finansowego do RDF
  2. Zatwierdzanie sprawozdań finansowych w innych typach spółek – różnice i podobieństwa
  3. Składanie sprawozdań finansowych oddziału przedsiębiorcy zagranicznego
    • sprawozdanie oddziału a sprawozdanie spółki matki
    • procedura zatwierdzenia i złożenie sprawozdania finansowego oddziału
    • terminy na zatwierdzenie i złożenie sprawozdania finansowego
  4. Sankcje za niezłożenie sprawozdania

Zapisz się na webinar >>


Podatkowe zamknięcie roku cz. 2

Prowadzący: Piotr Zając, Managing Director, Partner w Accace Poland

  1. Zdarzenie powodujące zamknięcie ksiąg
  2. Rozpoznawanie kosztów na przełomie roku
    • Koszty pośrednie, rezerwy, koszty niezafakturowane, koszty poniesione po zakończeniu roku
  3. Koszty finansowe
    • Odsetki, prowizje, różnice kursowe, raty leasingowe
  4. Zysk i jego dystrybucja, problemy ujemnego kapitału
  5. Znaczenie zamknięcia dla przyszłych okresów
    • Zaliczki na podatek, nadwyżka kosztów finansowych, rozliczenie straty

Obejrzyj webinar >>


Rachunkowe zamknięcie roku

Prowadzący: Norbert Sołtysiak, Accounting Manager w Accace Poland

  1. Cel i istota zamknięcia ksiąg rachunkowych
    • Podsumowanie działalności finansowej i przygotowanie do audytu
    • Analiza wyników finansowych
  2. Podstawowe kroki w zamknięciu roku
    • Kompleksowe zebranie i zaksięgowanie dokumentów finansowych
    • Weryfikacja i uzgadnianie kont, inwentaryzacja
    • Analiza danych finansowych i sporządzanie sprawozdania
  3. Najczęstsze problemy w procesie zamykania
    • Dobór zasobów i efektywny podział obowiązków
    • Koordynacja przepływu danych w organizacji
    • Prawidłowa wycena aktywów i pasywów
  4. Narzędzia wspomagające działy księgowe
    • Checklista – rola i zastosowanie
    • Programy do tworzenia sprawozdań finansowych

Obejrzyj webinar >>

Dla kogo jest ten webinar?

Cykl webinarów skierowany jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, menedżerów podatkowych oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczne zamknięcie roku w firmie.

Zapraszamy do udziału w poszczególnych modułach lub całym cyklu szkoleń – nasi eksperci zapewnią Państwu praktyczne wskazówki oraz aktualną wiedzę, niezbędną do prawidłowego i bezpiecznego zamknięcia roku podatkowo-rachunkowego, a także przygotowanie do wyzwań 2025 roku.

Partner wydarzenia

Partnerem wydarzenia jest Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP).

CCIIP jest organizacją non-profit uznaną przez rząd włoski dekretem Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego. Jest to część tak zwanego Systemu Włoskiego w Polsce, składającego się z podmiotów instytucjonalnych, przedsiębiorczych, kulturalnych i społecznych, które przyczyniają się do rozwoju włoskich interesów w Polsce. Została założona w 1996 roku z inicjatywy kilku włoskich przedsiębiorców, a dziś tworzy społeczność biznesową liczącą ponad 130 członków, zarówno włoskich, jak i polskich.

Prowadzący

Jakub_Czerski_accace
Jakub Czerski
Senior Tax Manager

Jakub obejmuje stanowisko Senior Tax Manager w zespole podatkowym Accace Poland. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe, które zdobywał w dużych firmach doradczych takich jak KPMG, Rodl & Partner, TPA. W Accace specjalizuje się w doradztwie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych oraz cen transferowych. Ponadto doradza klientom przy rozwiązywaniu bieżących wyzwań podatkowych, zarządza m.in. obszarem raportowania schematów podatkowych (MDR).

Zespół, na czele którego stoi Jakub, pomaga spółkom w prawidłowym rozliczeniu podatku dochodowego od osób prawnych, kompleksowo zarządza obszarem cen transferowych, a także wspiera w wywiązaniu się ze wszystkich obowiązków związanych z podatkiem u źródła i raportowaniem schematów podatkowych.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, między innymi w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru i zapoznania się z podsumowaniem wydarzenia.

Przeczytaj podsumowanie wydarzenia

Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar poświęcony nadchodzącym zmianom w podatku od nieruchomości, które wejdą w życie już w 2025 roku. W 2023 roku Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok, który zakwestionował obecne przepisy dotyczące definicji budowli, uznając je za niezgodne z Konstytucją. Ta decyzja zmusiła ustawodawcę do wprowadzenia nowych definicji, co stanowi prawdziwą rewolucję w polskim systemie podatkowym dotyczącym nieruchomości.

Serdecznie zapraszamy na serię szkoleń podatkowo-rachunkowych, podczas których nasi eksperci wyjaśnią najistotniejsze kwestie związane z bezpiecznym i skutecznym zamknięciem ksiąg rachunkowych i podatkowych. Dowiedzą się Państwo, jak uniknąć najczęstszych problemów pojawiających się w trakcie audytu i w jaki sposób rzetelnie przygotować firmę na wyzwania związane z nadchodzącym rokiem 2025.

Pierwszy moduł poprowadzi Norbert Sołtysiak, Accounting Manager w Accace Poland, który przedstawi kluczowe zagadnienia rachunkowego zamknięcia roku.

W trakcie spotkania nasz ekspert omówi między innymi:

  1. Cel i istota zamknięcia ksiąg rachunkowych
    • Podsumowanie działalności finansowej i przygotowanie do audytu
    • Analiza wyników finansowych
  2. Podstawowe kroki w zamknięciu roku
    • Kompleksowe zebranie i zaksięgowanie dokumentów finansowych
    • Weryfikacja i uzgadnianie kont, inwentaryzacja
    • Analiza danych finansowych i sporządzanie sprawozdania
  3. Najczęstsze problemy w procesie zamykania
    • Dobór zasobów i efektywny podział obowiązków
    • Koordynacja przepływu danych w organizacji
    • Prawidłowa wycena aktywów i pasywów
  4. Narzędzia wspomagające działy księgowe
    • Checklista – rola i zastosowanie
    • Programy do tworzenia sprawozdań finansowych

Dzięki wiedzy i wsparciu naszych specjalistów będą Państwo odpowiednio przygotowani do zamknięcia roku i zminimalizują ryzyko kosztownych błędów w przyszłości.


Zachęcamy do udziału w pozostałych wydarzeniach z serii:

Moduł II – Podatkowe zamknięcie roku cz. 1

Prowadzący: Jakub Czerski, Senior Tax Manager w Accace Poland

  1. Podatek u źródła (WHT)
    • O czym pamiętać w kontekście zdarzeń z roku 2024
    • Ważne terminy na rok 2025
    • Przepisy WHT w świetle interpretacji ogólnych Ministerstwa Finansów
  2. Przeciwdziałanie zatorom płatniczym
    • Ulga na złe długi
    • Obowiązek raportowania przez największych podatników
  3. Ceny transferowe
    • Korekta cen transferowych (TP adjustment)
    • Country-by-Country Reporting
    • Aktualność analiz porównawczych w 2 lata po pandemii
  4. Raportowanie MDR
    • Zeznanie MDR-3
    • Co z leasingiem operacyjnym – pierwsza interpretacja ogólna dot. MDR

Obejrzyj webinar >>


Moduł III – Podatkowe zamknięcie roku cz. 2

Prowadzący: Piotr Zając, Managing Director, Partner w Accace Poland

  1. Zdarzenie powodujące zamknięcie ksiąg
    • Kiedy należy zamknąć księgi i jakie ma to konsekwencje?
  2. Rozpoznawanie kosztów na przełomie roku
    • Koszty pośrednie, rezerwy, koszty niezafakturowane, koszty poniesione po zakończeniu roku
  3. Koszty finansowe
    • Odsetki, prowizje, różnice kursowe, raty leasingowe
  4. Zysk i jego dystrybucja, problemy ujemnego kapitału
  5. Znaczenie zamknięcia dla przyszłych okresów
    • Problemy związane z ujemnym kapitałem
    • Znaczenie rozliczenia zysku dla kolejnych okresów (zaliczki na podatek, rozliczenie straty)

Obejrzyj webinar >>

Dla kogo jest ten webinar?

Cykl webinarów skierowany jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, menedżerów podatkowych oraz osób odpowiedzialnych za zamknięcie roku i tworzenie sprawozdań finansowych.

Zapraszamy do udziału w poszczególnych modułach lub całym cyklu szkoleń – nasi eksperci zapewnią Państwu praktyczne wskazówki oraz aktualną wiedzę, niezbędną do prawidłowego i bezpiecznego zamknięcia roku podatkowo-rachunkowego, a także przygotowanie do wyzwań 2025 roku.

Partner wydarzenia

Partnerem wydarzenia jest Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP).

CCIIP jest organizacją non-profit uznaną przez rząd włoski dekretem Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego. Jest to część tak zwanego Systemu Włoskiego w Polsce, składającego się z podmiotów instytucjonalnych, przedsiębiorczych, kulturalnych i społecznych, które przyczyniają się do rozwoju włoskich interesów w Polsce. Została założona w 1996 roku z inicjatywy kilku włoskich przedsiębiorców, a dziś tworzy społeczność biznesową liczącą ponad 130 członków, zarówno włoskich, jak i polskich.

Prowadzący

Norbert_Sołtysiak-accace
Norbert Sołtysiak
Accounting Manager

Norbert pełni funkcję Accounting Managera w Accace Poland, specjalizując się w prowadzeniu ksiąg rachunkowych oraz zarządzaniu zespołami księgowymi. Posiada ponad 28-letnie doświadczenie w branży księgowej, w tym 18 lat w sektorze outsourcingu.

W trakcie swojej kariery zdobywał doświadczenie zarówno w biurach outsourcingowych, jak i w wewnętrznych działach księgowości. W ramach swoich funkcji nadzorował merytorycznie zespoły, wdrażał innowacyjne rozwiązania oraz automatyzował procesy księgowe, co zwiększało efektywność i podnosiło jakość świadczonych usług. Jego wieloletnie doświadczenie i dogłębna wiedza z zakresu rachunkowości oraz finansów pozwalają mu skutecznie zarządzać wykwalifikowanym zespołem specjalistów w Accace Poland.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, między innymi w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru i zapoznania się z podsumowaniem wydarzenia.

Przeczytaj podsumowanie wydarzenia

Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar poświęcony nadchodzącym zmianom w podatku od nieruchomości, które wejdą w życie już w 2025 roku. W 2023 roku Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok, który zakwestionował obecne przepisy dotyczące definicji budowli, uznając je za niezgodne z Konstytucją. Ta decyzja zmusiła ustawodawcę do wprowadzenia nowych definicji, co stanowi prawdziwą rewolucję w polskim systemie podatkowym dotyczącym nieruchomości.

Podczas webinaru omówimy szczegóły projektu nowelizacji ustawy o podatkach i opłatach lokalnych przygotowanego przez Ministerstwo Finansów, który wprowadza nową definicję budowli oraz budynku. Zmiany te budzą spore emocje wśród przedsiębiorców, ponieważ będą wymagały ponownej analizy posiadanych nieruchomości i ich odpowiedniego opodatkowania według nowych zasad.

Podkreślamy, że po wejściu w życie nowych przepisów, podatnicy będą zobowiązani do składania pierwszych deklaracji już na początku 2025 roku, co daje niewiele czasu na dostosowanie się do nowych regulacji. Webinar to doskonała okazja, aby dowiedzieć się, jakie kroki należy podjąć już teraz, aby odpowiednio przygotować się na te zmiany i uniknąć potencjalnych problemów w przyszłości.

Tematyka webinaru

  1. Skąd ta rewolucja? Kluczowe wyroki Trybunału Konstytucyjnego, które wpłynęły na zmiany w prawie
  2. Case study
  1. Kogo zmiany obejmą w szczególnym stopniu? Przegląd sektorów gospodarki, które mogą spodziewać się największych zmian
  2. Omówienie wpływu regulacji na opodatkowanie różnego rodzaju obiektów.

Wydarzenie zakończy sesja Q&A, podczas której odpowiemy na pytania i wątpliwości uczestników.

Dla kogo jest ten webinar?

Wydarzenie jest dedykowane podmiotom zajmującym się inwestycjami budowlanymi, deweloperom, zarządcom nieruchomości, inwestorom oraz właścicielom gruntów, zarówno obecnym, jak i planującym przyszłe przedsięwzięcia. Zapraszamy członków zarządu, dyrektorów finansowych i podatkowych, pracowników działów księgowych i administracji oraz inne osoby odpowiedzialne za kwestie podatkowe w Państwa firmie.

Partner wydarzenia

Partnerem wydarzenia jest Axi Immo Group – największa polska firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce.

Axi Immo Group logo

Prowadzący

accace-piotr-zajac
Piotr Zając
Managing Director | Partner

Piotr jest partnerem zarządzającym Accace Poland, odpowiedzialnym za zespół prawników i doradców podatkowych, znanych z realizacji nowatorskich projektów w obszarze doradztwa podatkowego, prawnego oraz transakcyjnego. Jego główna działalność obejmuje doradztwo transakcyjne oraz prowadzenie sporów z organami administracji publicznej.

Piotr posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie podatkowym, w tym w zakresie podatku od nieruchomości, zarówno w kontekście transakcji, jak i sporów z organami podatkowymi. Prowadził liczne projekty optymalizacyjne dotyczące takich obiektów jak pola golfowe i hotele, a także doradzał w zakresie klasyfikacji podatkowej infrastruktury energetycznej, przesyłowej i sanitarnej. Jego doświadczenie obejmuje rozwiązywanie problemów interpretacyjnych związanych z definicjami budowli, budynków oraz infrastruktury technicznej podlegającej opodatkowaniu. W portfolio Piotra znajdują się m.in. wsparcie transakcyjne przy projekcie Złota 44 w Warszawie, doradztwo podatkowe i transakcyjne przy projekcie Pereca 1A w Warszawie (sektor PRS), doradztwo podatkowe przy projekcie Atrium 2 w Warszawie oraz doradztwo podatkowe i transakcyjne przy projekcie Factory Outlet Gliwice.

axi-immo-piotr_roszkowski
Piotr Roszkowski
Associate Director Industrial & Logistic

Piotr Roszkowski, Associate Director w Dziale Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w AXI IMMO. Piotr posiada ponad 12-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych, z czego od 10 lat odpowiada za rozwój firmy AXI IMMO w województwie wielkopolskim. Przeprowadził wiele skomplikowanych projektów nieruchomościowych w sektorze przemysłowym. Wśród jego klientów znaleźli się m.in. Łazienka Plus, Global Reach Logistics, One day more, System Transport, Letbek oraz wiele innych.

Klienci cenią jego kompleksowe doradztwo, analizy rynku, umiejętności negocjacyjne, proaktywność oraz umiejętność utrzymywania długotrwałych dobrych relacji. Piotr jest absolwentem Politechniki Warszawskiej na Wydziale Geodezji i Kartografii.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, szczególnie w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania webinaru i zapoznania się z podsumowaniem wydarzenia.

Przeczytaj podsumowanie wydarzenia

Zapraszamy na bezpłatny webinar poświęcony praktycznym aspektom wdrożenia Ustawy o sygnalistach (tzw. whistleblowers), zgodnie z unijną dyrektywą nr 2019/1937. Ta nowa regulacja wymaga od przedsiębiorstw stworzenia i wdrożenia procedury zgłaszania nieprawidłowości przez pracowników. Podczas wydarzenia, Agnieszka Samborska, radca prawny i partner w kancelarii Accace Legal, przedstawi kluczowe informacje oraz praktyczne wskazówki, które pozwolą skutecznie przygotować się na nadchodzące zmiany prawne.

W trakcie webinaru omówimy, które organizacje są zobowiązane do implementacji wymogów ustawy oraz jak efektywnie przygotować się do tych zmian. Będziemy także analizować kluczowe terminy wdrożenia systemu zgłoszeń oraz potencjalne konsekwencje nieprawdziwych zgłoszeń, a także nieprzestrzegania nowych przepisów. Uczestnictwo w wydarzeniu będzie istotne dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć wymagania nowej rzeczywistości prawnej.

Tematyka webinaru

Wydarzenie zakończy sesja Q&A, podczas której nasza ekspertka odpowie na pytania i wątpliwości uczestników.

Dla kogo jest ten webinar?

Wydarzenie dedykowane jest działom HR, compliance, prawnym, audytu wewnętrznego, kontroli wewnętrznej oraz zarządzania projektami. Zapraszamy wszystkich pracowników odpowiedzialnych za organizację procesów oraz zarządzanie projektami, a także członków zarządu, którzy chcą być przygotowani na nadchodzące wyzwania prawne.

Patroni wydarzenia

Prowadzący

accace-agnieszka-samborska
Agnieszka Samborska
Partner | Accace Legal

Agnieszka jest Partnerem w Accace Legal i radcą prawnym z wieloletnim doświadczeniem, specjalizującym się w prawie pracy i ochronie danych osobowych. Z Accace związana od 2011 r. Agnieszka udziela wsparcia firmom krajowym i zagranicznym, zapewniając im doradztwo w obszarze prawa pracy, w tym w nawiązywaniu i rozwiązywaniu stosunków pracy, rozstrzyganiu sporów pracowniczych oraz opracowywaniu procedur i regulaminów wewnętrznych. Ponadto specjalizuje się także w obszarach związanych z globalną mobilnością pracowników, uzyskiwaniem zezwoleń na pracę i pobyt.

W ramach obszaru ochrony danych osobowych Agnieszka przeprowadza audyty zgodności z RODO oraz wspiera we wdrażaniu procedur ochrony danych osobowych. Świadczy także doradztwo licznej grupie przedsiębiorców z różnych branż, w tym IT, farmaceutycznej, energetycznej i beauty.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona.

We are excited to invite you to our upcoming webinar on why invest in Poland, on April 4, 2023, in cooperation with our branch office Accace Poland and the Investor Academy, founded by Walter Herz. Join us for a 1-hour online session and find out why it is worth investing in Poland!

Established in Warsaw in 2009, Accace Poland has vast experience covering full range accounting, payroll, tax and legal services under one roof and a strong customer base that makes us the first-choice outsourcing and consultancy services provider to work with in Poland. Our joint webinar with Walter Herz and the Investor Academy focuses on the current status of the investment market in Poland, which today primarily attracts investors seeking to expand their business prospects and invest in commercial real estate in Central and Eastern Europe, with a special emphasis on Poland as the country most appealing to such investors.

Agenda

During the webinar, you will gain answers to the following questions:

The webinar is aimed to attract business-focused opinion leaders and investors who are looking for business and investment opportunities.

Speakers

Michal Zalewski | Accace Poland: Manger in the Financial Advisory team at Accace Poland who has a vast experience working with leading consulting firms in the country. He holds a degree in Finance and Accounting and International Economics from the Warsaw School of Economics. Currently, Michal is in the process of becoming a certified public auditor. Michal’s areas of specialization include transactions, internal and external audits and business consulting. He is an expert in providing advisory services to investment funds, real estate and RES SPV’s.

Piotr Szymonski | Walter Herz: Piotr is a Director of the Investment Department at Walter Herz. He is an expert in the retail market and transaction structuring. Working in the real estate sector for over 15 years, Piotr has gained an operating and negotiating experience in different segments of the market, including investment and development in the commercial and residential and retail sectors.

Bartlomiej Zagrodnik | Walter Herz: Bartlomiej is the founder and Managing Partner of Walter Herz, a consulting company that specializes in providing guidance to tenants, investors and property owners in the commercial real estate sector. With his extensive knowledge, he has been awarded with the title Certified Commercial Investment Member and is a member of the Royal Association of Chartered Surveyors) He is also the founder of the first Tenant Academy in Poland – a series of trainings for tenants.

About the partner

Walter Herz offers comprehensive strategic guidance to lessees, investors, and property owners in the areas of office leasing, investment projects, and hotel designing. What sets Walter Herz apart from the others in the industry is their in-depth analysis of clients’ business requirements and the ability to provide customized support through the entire process. Walter Herz is the founder of the Tenant Academy, the first project in Poland providing education in the leasing market.

cross