Webinar: Podatkowe zamknięcie roku cz. 2

Przygotuj swoją firmę na prawidłowe zamknięcie roku
20.02.2025
Online
10:00 am11:45 am (CET)

Zapraszamy na ostatnie szkolenie podatkowo-rachunkowe z ekspertami Accace. Podczas bezpłatnego webinaru, Piotr Zając, Partner w Accace Poland, omówi kluczowe zasady, terminy i interpretacje dotyczące rozliczeń podatkowych na lata 2024/2025. Dowiedzą się Państwo, jak uniknąć problemów przy zamknięciu roku podatkowego oraz jak przygotować firmę na wyzwania 2025 roku.

W trakcie webinaru ekspert Accace omówi:

  1. Zdarzenie powodujące zamknięcie ksiąg
  2. Rozpoznawanie kosztów na przełomie roku
    • Koszty pośrednie, rezerwy, koszty niezafakturowane, koszty poniesione po zakończeniu roku
  3. Koszty finansowe
    • Odsetki, prowizje, różnice kursowe, raty leasingowe
  4. Zysk i jego dystrybucja, problemy ujemnego kapitału
  5. Znaczenie zamknięcia dla przyszłych okresów
    • Zaliczki na podatek, nadwyżka kosztów finansowych, rozliczenie straty

Dzięki wiedzy i wsparciu naszych specjalistów będą Państwo odpowiednio przygotowani do zamknięcia roku i zminimalizują ryzyko kosztownych błędów w przyszłości.


Zachęcamy do udziału w pozostałych wydarzeniach z serii:

Podatkowe zamknięcie roku cz. 1

Prowadzący: Jakub Czerski, Senior Tax Manager w Accace Poland

  1. Podatek u źródła (WHT)
    • Kluczowe terminy i zagadnienia w kontekście roku 2024/2025
    • Przepisy WHT w świetle interpretacji ogólnych Ministerstwa Finansów
  2. Przeciwdziałanie zatorom płatniczym
    • Ulga na złe długi
    • Obowiązek raportowania przez największych podatników
  3. Ceny transferowe
    • Korekta cen transferowych (TP adjustment)
    • Country-by-Country Reporting
    • Aktualność analiz porównawczych w 2 lata po pandemii
  4. Raportowanie MDR
    • Zeznanie MDR-3
    • Co z leasingiem operacyjnym – pierwsza interpretacja ogólna dot. MDR

Zapisz się na webinar >>


Rachunkowe zamknięcie roku

Prowadzący: Norbert Sołtysiak, Accounting Manager w Accace Poland

  1. Cel i istota zamknięcia ksiąg rachunkowych
    • Podsumowanie działalności finansowej i przygotowanie do audytu
    • Analiza wyników finansowych
  2. Podstawowe kroki w zamknięciu roku
    • Kompleksowe zebranie i zaksięgowanie dokumentów finansowych
    • Weryfikacja i uzgadnianie kont, inwentaryzacja
    • Analiza danych finansowych i sporządzanie sprawozdania
  3. Najczęstsze problemy w procesie zamykania
    • Dobór zasobów i efektywny podział obowiązków
    • Koordynacja przepływu danych w organizacji
    • Prawidłowa wycena aktywów i pasywów
  4. Narzędzia wspomagające działy księgowe
    • Checklista – rola i zastosowanie
    • Programy do tworzenia sprawozdań finansowych

Zapisz się na webinar >>

Dla kogo jest ten webinar?

Cykl webinarów skierowany jest do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, menedżerów podatkowych oraz osób odpowiedzialnych za bezpieczne zamknięcie roku w firmie.

Zapraszamy do udziału w poszczególnych modułach lub całym cyklu szkoleń – nasi eksperci zapewnią Państwu praktyczne wskazówki oraz aktualną wiedzę, niezbędną do prawidłowego i bezpiecznego zamknięcia roku podatkowo-rachunkowego, a także przygotowanie do wyzwań 2025 roku.

Partner wydarzenia

Partnerem wydarzenia jest Włoska Izba Handlowo-Przemysłowa w Polsce (CCIIP).

CCIIP jest organizacją non-profit uznaną przez rząd włoski dekretem Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego. Jest to część tak zwanego Systemu Włoskiego w Polsce, składającego się z podmiotów instytucjonalnych, przedsiębiorczych, kulturalnych i społecznych, które przyczyniają się do rozwoju włoskich interesów w Polsce. Została założona w 1996 roku z inicjatywy kilku włoskich przedsiębiorców, a dziś tworzy społeczność biznesową liczącą ponad 130 członków, zarówno włoskich, jak i polskich.

Prowadzący

Piotr_Zajac_accace
Piotr Zając
Managing Director | Partner

Piotr jest partnerem zarządzającym Accace Poland, odpowiedzialnym za zespół prawników i doradców podatkowych, znanych z realizacji nowatorskich projektów w obszarze doradztwa podatkowego, prawnego oraz transakcyjnego. Jego główny obszar działalności projektowej to doradztwo transakcyjne oraz spory z organami administracji publicznej. Dzięki innowacyjnemu podejściu i doborze ekspertów z różnych dziedzin, jego zespół sprawnie realizuje interdyscyplinarne i wielopłaszczyznowe projekty, które często wykraczają poza zakres konwencjonalnego doradztwa podatkowego i prawnego.

Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał w dziale transakcyjnym oraz dziale postępowań w jednej z firm tzw. „Wielkiej Czwórki”. Swoją karierę kontynuował pracując jako menedżer w jednej z największych firm doradztwa podatkowego w Polsce.

Rejestracja

Udział w wydarzeniu jest możliwy po dokonaniu bezpłatnej rejestracji. Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub trudności związanych z wypełnieniem formularza, prosimy o kontakt: 

UWAGA: Liczba miejsc ograniczona. O udziale decyduje kolejność zgłoszeń. Zastrzegamy sobie prawo do selekcji zgłoszeń i odmowy przyjęcia zgłoszenia, między innymi w przypadku rejestracji osób reprezentujących podmioty prowadzące działalność konkurencyjną

Event registration form


Event registration form


crossarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram