UZYSKAJ BEZPŁATNY DOSTĘP DO
Otrzymuj nasze artykuły, opinie, porady, aktualności branżowe, aktualności ze stron lokalnych, ebooki, informacje o najnowszych wydarzeniach i jeszcze więcej, bezpośrednio na swoją skrzynkę pocztową.
Sprawdź sekcję Newsroom i zobacz co zawiera!
Prześlemy Ci tylko istotne informacje, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować i będziemy traktować Twoje dane osobowe zgodnie z naszą polityką prywatności i oświadczeniem RODO.
Nie możesz zasubskrybować? Wypróbuj tę stronę.
Accace Polska » Case study: Automatyzacja raportowania finansowego w grupach kapitałowych
Naszym klientem była spółka należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej z branży motoryzacyjnej. Dział finansowo-księgowy klienta odpowiadał za cykliczne przygotowywanie pakietów raportowych zgodnych z wytycznymi grupowymi. Głównym celem projektu była automatyzacja raportowania finansowego w grupie kapitałowej, a w szczególności usprawnienie i eliminacja manualnych operacji przy tworzeniu raportów finansowo-kontrolingowych.
Proces przygotowania raportów, realizowany dotychczas w sposób ręczny, był czasochłonny, podatny na błędy i oparty na niespójnych sposobach mapowania. W efekcie znacząco obciążał zespół finansowy i ograniczał jego efektywność operacyjną.
Analiza struktury raportu
Dogłębna analiza istniejącego raportu, zasad mapowania oraz wymaganych struktur wyjściowych pozwoliła na ustandaryzowanie procesu, zapewnienie pełnej zgodności formatu oraz przygotowanie raportu zgodnie z oczekiwaniami klienta.
Projektowanie narzędzia
Opracowanie modelu raportowego z wykorzystaniem Power Query, skryptów VBA oraz predefiniowanych tabel mapowania i konfiguracji umożliwiło zautomatyzowanie przekształceń danych, wyeliminowanie ręcznego przetwarzania oraz minimalizację błędów.
Integracja danych
Skonfigurowanie zautomatyzowanych połączeń z danymi wyjściowymi i systemami ERP oraz implementacja logiki agregacji i walidacji danych pozwoliły na sprawne i bezbłędne pobieranie oraz łączenie informacji w raportach.
Walidacja oparta na regułach
Wdrożenie zautomatyzowanych reguł kontrolnych, obejmujących uzgadnianie kwot, zgodność mapowań oraz kompletność danych, gwarantowało wysoką jakość i rzetelność raportów. Dzięki temu czas przygotowania raportu skrócił się z kilku dni do około 15 minut.
Ekspertem odpowiedzialnym za współpracę z klientem był Marcin Pezowicz. Marcin kieruje zespołem odpowiedzialnym za realizację kompleksowych projektów dotyczących automatyzacji procesów finansowo-księgowych, raportowych oraz podatkowych. Wyróżnia go unikalne połączenie umiejętności technicznych obejmujących automatyzację, transformację cyfrową, AI i systemy ERP z praktyczną wiedzą w obszarze księgowości, sprawozdawczości finansowej oraz podatków. Posiada szeroką wiedzę z zakresu digitalizacji podatków, w tym KSeF (e-faktury) oraz struktur JPK VAT i JPK CIT. Zaangażowany jest w liczne projekty dotyczące wdrożeń oraz dostosowywania międzynarodowych systemów ERP do zmieniających się wymagań i przepisów.